Przygody z Virtual Reality

A czy próbowaliście:
1. SteamVR: beta/nie beta
2. Mixed Reality for SteamVR to samo: beta/nie beta?

Ahaaaa SteamVR beta wielu nie działa (Tobie też - doczytałem). Ja szczęśliwie nie miałem problemów.
Ale Mixed Reality for Steam - to co się instaluje do Steama. Też można betę uruchomić.

1. Sprawdziłem betę i nie betę wcześniej, dopiero wersja 1.2.1 się wysypała, która wyszła jakoś 1,2 dni temu.
2. Mixed Reality for SteamVR tu też sprawdziłem betę i stabilną.

Dodatkowo sprawdziłem betę całego steama, oraz 2 buildy windowsa 10, akurat wczoraj weszła u mnie duża aktualizacja.
Na koniec całość porównałem do Oculusa DK2 w SteamVR, wszystko w nim wyrównane jest idealnie, te same gry, te same ujęcia.

Warto powalczyć, bo po przeanalizowaniu tematu, to teraz najlepsze gogle w kategorii cena/jakość.
Niestety większość ludzi rozwiązuje problem po prostu je zwracając.

Trzeba ten temat rozdmuchać po zagranicznych forach. Ja póki co tylko w DCS to dostrzegam, ale im więcej dymu pójdzie, tym większa szansa że zrobią. Trzeba robić dramę na psucie oczu, to ktoś to ruszy.
Jest temat na steam, napisałem drama-maila do roadtovr.

Dokładnie, w ił2 też występował w ekstremalnej formie ten problem, tam dodatkowo IPD osiągało jakieś kosmiczne wartości, ludzie pomarudzili i w efekcie dzisiaj to jedyna aplikacja w której tego problemu nie ma. Lepiej jednak aby załatwili to na poziomie sterowników Steam WMR. Nie sposób szarpać się z każdą aplikacją.
 
Last edited:
Tak, myślę że dociśniemy temat. Rozmawiałem dziś z Tyrielem Woodem (taki gość z jutuba, ma fajne review sprzętu VR), i też to zauważył na poprzednich odysejach, ale mu zniknęło w ED, i pisał że w ED też było poprawiane. Ma sprawdzić w DCS.
 
Ja mysle ze przy GTX 970 , steam vr SS 140% ( bo taka jest minimalna zalecana rozdzielczosc aby obraz mial sens) to bedzie masa kompromisow i grafe i tak zakupisz
Jak juz nie pod drodze Ci do Tychów to masz kolege w Krakowie i sprwdz e przed decyzja sobie tego Pimaxa . Ja bym tak zrobil na Twojim miejscu bo kupowanie gogli poraz 4ty w krótkim okresie czasu bedzie troche dziwne :)

Ja z powodzeniem używam cały czas WMRów, grając w większość tytułów bez problemów. STEAM VR zostawiłem na 100%, co i tak podnosi nieco rozdzielczość (nie wiedziałem gcze). Ustawienia pomiędzy 100% a 200% poprawiają jakość, ale to jest tak jakby porównywać grę z różnymi wygładzeniami krawędzi - to bardzo dobre porównanie w moim odczuciu:

- przy ustawieniu STEAM VR na 100% - mam FXAA
- przy ustawieniu STEAM VR na 200% - mam SSAA

Wiadomo, że jest fajniej, ale tylko tyle. A porównanie tym bardziej trafne, że posiadając GTX 970 - nawet bez VR - muszę już stosować podobne kompromisy w nowszych grach na zwykłym ekranie. Między innymi przełączam Anty-aliasing na FXAA, zmieniam cienie na MINIMUM, itd.

Na tej zasadzie by można powiedzieć, że bez sensu używam komputera, nie wykorzystując w pełni mocy mojej "i7-ki".

---

Ja bym LENOVO już zostawił sobie - jest bardzo OK. Potestowałbym sobie na spokojnie O+ i PIMAXa, poczekał rok, dwa i kupił pewnie taniej. Ale mam specyficzną sytuację teraz:
1. Moja "druga połówka" zakosztowała w VR i w nie "zmodyfikowanym" przeze mnie ACERZE widzi dużo lepiej - musiałbym zostawić dwa headsety a ACERa już znajomemu obiecałem. W założeniu kupiłem go tylko dla kontrolerów...
2. Ja mam w LENOVO IPD dopasowane na milimetry. Nie dość, że przez zakrzywienie soczewek robię delikatnego zeza, to jeszcze sweetspot jest jeszcze mniejszy bo mam źrenice na samej granicy ostrości - spodziewam się dużo wygodniejszego użytkowania SAMSUNGA
3. Wymiana na SAMSUNGa - dla mnie - w sprzyjających okolicznościach to dosłownie "kilka stówek" - biorąc pod uwagę sprzedaż posiadanych już gogli.

Po Waszych opiniach ja byłem na PIMAXa nastawiony ale bałem się właśnie wydajności. Jak potwierdziło się, że czarów nie ma i do wyrenderowania jest po prostu dwa razy więcej pikseli na oko - odpuszczam na razie.

Jak zmienię kartę i pooglądam w Krakowie i Tychach (mam nadzieję, że jednak spotkanie na wiosnę wyjdzie!) to pomyślę o zamianie.
 
Nigdy tyle nie kosztował. Na premierze (kwiecień 2016) oculus (same gogle + 1 kamera) kosztował 599$. Jakby tego nie przeliczać to żadną miarą nie wychodzi ponad pięć tysięcy.
Droższy Vive (2 stacje bazowe, 2 kontrolery w zestawie) nawet po doliczeniu VAT i "podatku za nie mieszkanei w USA" oraz zbyt wysokiego kosztu wysyłki kosztował na premierze poniżej 1000 euro, czyli trochę ponad 4 tys zł. Wiem, bo go wtedy kupiłem :)

A co to wymagań to szczerze mówiąc ja bym do pimaxa bez podkreconego 1080Ti nie podchodził, a i tak z detalami trzeba schodzić i zmniejszać skalowanie poniżej 100% (czyli efektywnie subsamplować zamiast supersamplować). Niestety nawet 2080Ti nie daje dużego przyrostu, obstawiam, że ten soft pimaxa ktory jest wymagany do dzialania jest słabo napisany i ma jakiś swój narzut. Zauważyłem, że na pimaxie mam tak że fps spada poniżej 90, a użycie GPU wynosi np 70-80%, czyli coś tu jest nie tak, bo karta nie jest maksymalnie obciążona, a fps i tak spada. (cpu też nie jest problemem bo mam i7-8700K).

Sytuacja może się polepszyć jeśli pimax zacznie być kompatybilny z Motion Smoothing - bo w tym momencie jest to jedyny HMD niekompatybilny z tą technologią - Rift ma ASW, Vive ma Motion Smoothing, WMR też coś tam ma, a PiMax nie ma nic, mimo że najbardziej ze wszystkich potrzebuje.

tak to jest jak sie lubi cisnac w wysokie AA ;-)
wiekszosc gier wymaga wylaczenia w PiTool "pararell projection" daje sporego kopa fps
obczaj tez to : https://www.youtube.com/watch?v=4Ec0AKuS8ms&feature=youtu.be

napisze wiecej w temacie fps w tym tygodniu :)
 
Last edited:
Fajny post znalazłem:
Najlepsze ustawienia jakie znalazłem do Odyssey/odyssey+
https://steamcommunity.com/app/719950/discussions/0/3276824488715073552/
Wyraźnie podnosi klarowność i ostrość tekstu.

Do tego 'wyłączyć' advanced supersampling w steamvr, choć to wiele nie zmienia.

Kazdy użytkownik który posiada/ł Vive o tym wie bo kiedys przy tym dłubaliśmy:)
Ale obecnie to duplikuje ustawienia tego co jest w SteamVR Video tab ( 0~500 %) , render target scale 2.0 to odpowiednik 400 % w video tab

Jedynie dzieki temu mozesz podnies renderowanie StamVR Compositor ( czyli nakladki)
ale my mamy appke OpenVR-AdvancedSettings która modyfikuje rederowanie Steam VR Compositora i gier/aplikacji

chyba lepiej jak to umieścisz w watku o WMR ? Tyle ze wg mnie to zaden hack bo to samo osiagniesz z poziomu ustawien wielu gier lub StaemVR app zreszta w komentarzach ludzie to tym pisza..
 
Last edited:
Kazdy użytkownik który posiada/ł Vive o tym wie bo kiedys przy tym dłubaliśmy:)
Ale obecnie to duplikuje ustawienia tego co jest w SteamVR Video tab ( 0~500 %) , render target scale 2.0 to odpowiednik 400 % w video tab

Co daje ponad 4k na oko, już przy 200% większość gier ostro tnie u mnie na GTX1070Ti, 400% to ustawienie pod sprzęt którego jeszcze nie ma na rynku.
 
Nie.
To ma mały impact na performance. To nie jest wymnożenie do 400.
Przeczytajcie wątek, tam jest wyjaśnione.

Na gtx970 to ustawienie elegancko działa

Advanced tab też mam.



\\STEAM\steamapps\common\MixedRealityVRDriver\resources\settings\default.vrsettings
and edit the file, changing "renderTargetScale" : 2.0" (instead of 1.0)

To jest clue.
 
Last edited:
Co daje ponad 4k na oko, już przy 200% większość gier ostro tnie u mnie na GTX1070Ti, 400% to ustawienie pod sprzęt którego jeszcze nie ma na rynku.

Ja lece 400 % w ED i 340% w ił 2, Asseto Corsa 380 % .. ( Asus 1080Ti Gamin OC, ddr4 3200, i i7-8700k ~4.8 ghz) Przeważnie trzyma 90 fps ale sa sytuacje ze dropi do 80~85 wtedy async reprojekcja sie aktywuje.
Nawet jak mialem wcześniej Gtx 1080 ( bez ti) to lecialem w ED na 400 % z asynrochniczna reprojekcja na RESach i w środku outposta. Oczywiscie wtedy w ustawieniach gry HMD Quality 1.0 i SS 1.0 oraz AA + blur off - bo tego nie lubie oraz "low shadow" i "3/4 distance view" z koniecznosci , reszta na max.

Wysokie taktowanie rdzenia oraz pamieci ( najlepiej niskie CL) pomaga w utrzymaniu stalych wartosci FPS
 
Last edited:
Ja lece 400 % w ED i 340% w ił 2, Asseto Corsa 380 % .. ( Asus 1080Ti Gamin OC, ddr4 3200, i i7-8700k ~4.8 ghz) Przeważnie trzyma 90 fps ale sa sytuacje ze dropi do 80~85 wtedy async reprojekcja sie aktywuje.
Nawet jak mialem wcześniej Gtx 1080 ( bez ti) to lecialem w ED na 400 % z asynrochniczna reprojekcja na RESach i w środku outposta. Oczywiscie wtedy w ustawieniach gry HMD Quality 1.0 i SS 1.0 oraz AA + blur off - bo tego nie lubie oraz "low shadow" i "3/4 distance view" z koniecznosci , reszta na max.

Wysokie taktowanie rdzenia oraz pamieci ( najlepiej niskie CL) pomaga w utrzymaniu stalych wartosci FPS

Ooooo na takie posty liczyłem w dyskusji o VR bardziej niż dyskusję kto ma większego (FOVa :) )

Czy ktoś z bardziej "przyziemnym" sprzętem może podesłać swoje ustawienia? Mam na myśli coś podobnego do GTX 970...

Co daje / jak działa asynchroniczna reprojekcja?

No i gdzie ją wyłączyć, jak powinna być tu a nie ma...

kbCAGar.png


PS.
Samsung O+ właśnie do mnie leci. Bo podobno to nie wielkość (FOVa) jest najważniejsza! :D
 
PS.
Samsung O+ właśnie do mnie leci. Bo podobno to nie wielkość (FOVa) jest najważniejsza! :D

Tylko twarda głowa :)

*Async. reprojekcje wlaczamy i wyłaczamy w steamie - deweloper tab. , chyba dziala w WMR ale do konca to nie wiem bo wasza wersja chyba jest w tyle :)
 
Last edited:
Ooooo na takie posty liczyłem w dyskusji o VR bardziej niż dyskusję kto ma większego (FOVa :) )

Czy ktoś z bardziej "przyziemnym" sprzętem może podesłać swoje ustawienia? Mam na myśli coś podobnego do GTX 970...

Co daje / jak działa asynchroniczna reprojekcja?

No i gdzie ją wyłączyć, jak powinna być tu a nie ma...



PS.
Samsung O+ właśnie do mnie leci. Bo podobno to nie wielkość (FOVa) jest najważniejsza! :D

W pliku, nie właczysz tego z gui, dopiero w aktualnie nie działającej becie pojawi się taka opcja.

...Steam\steamapps\common\MixedRealityVRDriver\resources\settings\default.vrsettings

odpalasz w edytorze tekstowym i zamieniasz :

// "motionReprojectionMode" : "auto",

na

"motionReprojectionMode" : "auto",


A jak chcesz podbić renderscale to zamieniasz jeszcze :

"renderTargetScale" : 1.0

na

"renderTargetScale" : 2.0
 
Ahhh to mam!

Nie "zaskoczyłem", że motionReprojection to będzie to samo co "async", szczególnie po takich postach na Steamie:

Next steamVR setting I'll try :
interleave repro = OFF
async repro =ON
always repro = ON
motion repro = ON.
SS = 180% ?

gdzie wydaje się, że to odrębne ustawienia...

Dzięki!
 
Fajny post znalazłem:
Najlepsze ustawienia jakie znalazłem do Odyssey/odyssey+
https://steamcommunity.com/app/719950/discussions/0/3276824488715073552/
Wyraźnie podnosi klarowność i ostrość tekstu.

Do tego 'wyłączyć' advanced supersampling w steamvr, choć to wiele nie zmienia.

Jest lepiej! Faktycznie nie rusza "perfomance"!

Wprawdzie opcji w drugim pliku u siebie nie znalazłem:
"compositor" : {
"renderTargetMultiplier" : 2
},

Za radami kolegów zwiększyłem do 140% SS-Steam, w ED HMD na 1.0 - i chodzi aż miło!

Wskakuję z powrotem do kokpitu :)
 
"renderTargetScale" : 2.0 <- to jest najważniejsze
ustaw też supersampling na 200%.
do tego advanced supersampling można wyłączyć w opcjach SteamVR.

Nawet devsi pisali, że powyżej 150% nic nie daje, ale, po zmianie renderTargetScale na 2.0 daje. Przypadek zgłoszony do devsów, wygląda na to że gość znalazł fajny 'myk'. Potwierdzone już u kilku osób.

@Robinus - napisz proszę że to poprawia jakość również na innych WMR niż odyssey.
https://steamcommunity.com/app/719950/discussions/0/3276824488715073552/
 
Last edited:
"renderTargetScale" : 2.0 <- to jest najważniejsze
ustaw też supersampling na 200%.
do tego advanced supersampling można wyłączyć w opcjach SteamVR.

Nawet devsi pisali, że powyżej 150% nic nie daje, ale, po zmianie renderTargetScale na 2.0 daje. Przypadek zgłoszony do devsów, wygląda na to że gość znalazł fajny 'myk'. Potwierdzone już u kilku osób.

@Robinus - napisz proszę że to poprawia jakość również na innych WMR niż odyssey.
https://steamcommunity.com/app/719950/discussions/0/3276824488715073552/

OK - ale muszę poeksperymentować bo ja kilka rzeczy na raz teraz zrobiłem.
A najpierw to ja muszę sprawdzić 200% :D
 
Orany, a jak Subnautica z tym wygląda - po prostu przekozacko.
W DCS - nawet jednym okiem - wszystkie zegary wyraźne.
 
Last edited:
Orany, a jak Subnautica z tym wygląda - po prostu przekozacko.
W DCS - nawet jednym okiem - wszystkie zegary wyraźne.

Jak na razie to w DCSie na Odysseyu zegary i tak mogę tylko jednym okiem oglądać. Windows Mixed Eyes Reality ;-)
Zegary to żadne halo, nawet w DK2 były wyraźne z PD 2.0, ale tutaj po odpowiednim podkręceniu ustawień wyraźne są MFD, a to już spory skok do przodu.
Tylko przydałby się oczywiście jakiś RTX2080, bo na takich ustawieniach teraz mam 30fps :-/. To pewnie będzie mój kolejny zakup, jeśli kiedykolwiek DCS zadziała normalnie z Samsungiem.
 
Last edited:
@StarLightPL , @simplexPL ile szla paczka z UK ?
nadali mi w piatek DPS-UK i sie zastanawiam czy bedzie przed weekendem/swietami
 
Last edited:
Back
Top Bottom