Windows Mixed Reality w ELITE DANGEROUS

U mnie wygląda to tak, bez anty SDE:



@Robinus mógłbyś w wolnym czasie sprawdzić jak wygląda ta rozdzielczośc w Acerze w SteamVR ? Jestem ciekaw czy proporcje też nie są tam zachowane.

ACERa już sprzedałem.

- W LENOVO przy 100% mam rozdzielczość 1593x1593 (czyli proporcje prawidłowe)
- W SAMSUNGU przy 100% - rozdzielczość 1423x1780 - i to jest rozjechane względem rozdzielczości natywnej (1,440 × 1,600) strasznie...
 
Tak żeby rozwiać wątpiwości - obraz z Odysey Plus i Anty-SDE - w PRAWIDŁOWO działającej ED:



z wątku: https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/9to4h6/samsung_odyssey_plus_this_is_the_antisde/

Ogólnie poprawia czytelność czcionek.

i tak wygląda wszystko inne u mnie. Tylko nie ED... :D

Foto panelu zrobione z bliskiej odległości ( użyty zoom) nie to samo co foto zrobione z dalszej perspektywy.. Owszem widać ze czcionka jest wygładzona w stosunku do zdjecia GCZE ale to jest az tak wielka różnica ? Wg mnie bardziej miarodajne sa identyczne ujecia gdy jest ta sama odległość , ustawienia SS w Steam VR , kat padania , identyczny aparat... itd. Niech ktoś zapoda foto jakiegos Coriolisa z odleglosci 1 km od kamery/statku , chętnie popatrzę..
 
Last edited:
ACERa już sprzedałem.

- W LENOVO przy 100% mam rozdzielczość 1593x1593 (czyli proporcje prawidłowe)
- W SAMSUNGU przy 100% - rozdzielczość 1423x1780 - i to jest rozjechane względem rozdzielczości natywnej (1,440 × 1,600) strasznie...

Czyli jednak babol. Myślałem, że może jest jakiś powód dla którego WMRy dostają kopnięte proporcje. Ciekawe czy Vive Pro też dostaje takie, przy tej samej natywnej rozdzielczości.
 
Foto panelu zrobione z bliskiej odległości ( użyty zoom) nie to samo co foto zrobione z dalszej perspektywy.. Owszem widać ze czcionka jest wygładzona w stosunku do zdjecia GCZE ale to jest az tak wielka różnica ? Wg mnie bardziej miarodajne sa identyczne ujecia gdy jest ta sama odległość , ustawienia SS w Steam VR , kat padania , identyczny aparat... itd. Niech ktoś zapoda foto jakiegos Coriolisa z odleglosci 1 km od kamery/statku , chętnie popatrzę..

Ale tu nie chodzi o różnicę między SDE a ANTY-SDE, tylko o to, że tak to wygląda NORMALNIE w obydwu goglach, a ja mam pikselozę taką, że nie mogę tego odczytać.
Mam jakiś błąd w ED - poczytaj wyżej.
 
Ale tu nie chodzi o różnicę między SDE a ANTY-SDE, tylko o to, że tak to wygląda NORMALNIE w obydwu goglach, a ja mam pikselozę taką, że nie mogę tego odczytać.
Mam jakiś błąd w ED - poczytaj wyżej.

Napisz prosze jakie SS ustawiasz w SteamVR jakie SS i HMD Q ustawiasz w grze ?
Rozumiem tez ze ten "WMRowy hack" - render scale target cos tam " ustawiony masz na 2.0 ? moze to jest przyczyna problemow
 
Last edited:
Napisz prosze jakie SS ustawiasz w SteamVR jakie SS i HMD Q ustawiasz w grze ?
Rozumiem tez ze ten "WMRowy hack" - render scale target cos tam " ustawiony masz na 2.0 ? moze to jest przyczyna problemow

SS i HMD Q na 1.0
SS na 140%

takie same ustawienia miałem przy LENOVO.

WMR HACK to jest dobry trop! Zaraz sprawdzę.

Przypomnę - bo się porozpisywałem strasznie powyżej:
Jak w SAMSUNGU włączę w grze HMD QUALITY na 2.0 to mam mniej więcej taki sam obraz jak w LENOVO przy ustawieniu 1.0...
Ewidentnie jakby mi rozdzielczość coś zjechało o połowę.

Może jednak SDE źle się zachowuje akurat przy takiej rozdzielczości akurat w ED...
 
SS i HMD Q na 1.0
SS na 140%

takie same ustawienia miałem przy LENOVO.

WMR HACK to jest dobry trop! Zaraz sprawdzę.

Przypomnę - bo się porozpisywałem strasznie powyżej:
Jak w SAMSUNGU włączę w grze HMD QUALITY na 2.0 to mam mniej więcej taki sam obraz jak w LENOVO przy ustawieniu 1.0...
Ewidentnie jakby mi rozdzielczość coś zjechało o połowę.

Może jednak SDE źle się zachowuje akurat przy takiej rozdzielczości akurat w ED...

No tak tylko zauważ :
Lenovo = RGB = 3 Subpixle , O/O+ = Pentile = 2 suby
Gdzies tam czytałem ze dopiero rozdzielczość 140% SteamVR w Samsungu O+ odpowiada rodzielczosci 100 % w Vive Pro
delikatna wina po stronie devsów SteamVR - hgw moze celowo promuja HTC ale kazdy moze suwaczka ruszyc wiec to "minor bug"
Tyriel Wood pierdyknol ladne foto nie wiadomo na jakich i czy grywalnych ustawieniach . YTberzy maja z reguły wypasione 1080Ti lub 2080TI

Szczerze nie sylyszlaem aby ktos na GTX 970 ustawial ED w Vive PRO lub Odysseyu i byl zadowolony. Moje standardy mowia mi ze to kompletna abstrakcja.
 
Last edited:
No tak tylko zauważ :
Lenovo = RGB = 3 Subpixle , O/O+ = Pentile = 2 suby
Gdzies tam czytałem ze dopiero rozdzielczość 140% SteamVR w Samsungu O+ odpowiada rodzielczosci 100 % w Vive Pro
delikatna wina po stronie devsów SteamVR - hgw moze celowo promuja HTC ale kazdy moze suwaczka ruszyc wiec to "minor bug"
Tyriel Wood pierdyknol ladne foto nie wiadomo na jakich i czy grywalnych ustawieniach . YTberzy maja z reguły wypasione 1080Ti lub 2080TI

Szczerze nie sylyszlaem aby ktos na GTX 970 ustawial ED w Vive PRO lub Odysseyu i byl zadowolony. Moje standardy mowia mi ze to kompletna abstrakcja.

Dziwaczne proporcje renderowanego obrazu, już są wystarczającym powodem, aby za dobrze nie było. Przed chwilą odpaliłem sobie ED na zwykłym Vive, czytelność tekstu jest praktycznie identyczna.
Nie ma żadnych napisów gdziekolwiek w kokpicie, które byłyby łatwe do przeczytania w Samsungu i nieczytelne w Vive. Przewaga jest natomiast widoczna w wyglądzie planet, tym dziwniejszy jest słaby wygląd stacji.
To chyba jest ogólnie jakiś problem z renderingiem w ED.
GTX 970 też wydaje mi się trochę przegięciem, dopiero po przesiadce na GTX1080TI wszystko zaczęło mi naprawdę normalnie działać, z sensownym upscalingiem na min 150%
 
GTX 970 też wydaje mi się trochę przegięciem, dopiero po przesiadce na GTX1080TI wszystko zaczęło mi naprawdę normalnie działać, z sensownym upscalingiem na min 150%

W LENOVO EXPLORER - może dzięki natywnej dużej rozdzielczości i kwadratowym wyświetlaczom (1440x1440) - naprawdę trudno do wydajności i jakości się przyczepić.

Jakimś cudem - przez te proporcje inne (jak powyżej wpisałem) SuperSampling w Steamie na tym samym ustawieniu 100% - ma rozdzielczość w pionie w LENOVO wyższą o niemal 200 pikseli!

Steam ustawia SS 100% na podstawie gogli i wydajności karty graficznej. Dlatego rozdzielczość przy 100% może być wyższa lub niższa niż natywna rozdzielczość.
Nie powinna jednak być w złych proporcjach.

Opisał to ktoś... w grudniu rok temu. Bez odzewu:
https://forums.hololens.com/discussion/9513/wrong-back-buffer-resolution-for-samsung-odyssey-hmd
 
Czyli nie tylko ja to zauważyłem. Tutaj faktycznie masz rację, przy rozdzielczości 100% w przypadku Odysseya otrzymuje się obraz PONIŻEJ natywnej rozdzielczości, w innych WMR już z lekkim upscalingiem, na pewno ma to znaczenie i jest to delikatnie ujmując dziwne.
Gdzieś już wyczytałem, że natywnie w WMR otrzymuje się lepszą jakość obrazu niż w Steam. Microsoft na tym zyskuje promując swój sklepik, steam promując swoje gogle. Może tak być, że nikomu nie zależy na poprawie tego poza userami. Ktoś by pomyślał, że może Samsungowi zależy, ale im przecież nie chce się nawet ich sprzedawać.. co widać po dostępności w EU.
 
Kiedyś w steamie 100% oznaczało supersampling 1.4x, nie wiem jak jest teraz ale banalnie jest to sprawdzić - dajesz w ustawieniach steamvr w zakładce video opcję "manual override" dla rozdzielczości i tam się wyświetla ile będzie renderował. Albo użyć polecanego przeze mnie i później przez Yatę fpsVR, tam też jest ładnie napisane ile piksli przepycha :D
 
Kiedyś w steamie 100% oznaczało supersampling 1.4x, nie wiem jak jest teraz ale banalnie jest to sprawdzić - dajesz w ustawieniach steamvr w zakładce video opcję "manual override" dla rozdzielczości i tam się wyświetla ile będzie renderował. Albo użyć polecanego przeze mnie i później przez Yatę fpsVR, tam też jest ładnie napisane ile piksli przepycha :D

Tak, sprawdziłem - wyżej trochę pisałem (wiem że wątek się pozaśmiecał):

- W LENOVO przy 100% mam rozdzielczość 1593x1593 (czyli proporcje prawidłowe)
- W SAMSUNGU przy 100% - rozdzielczość 1423x1780 - i to jest rozjechane względem rozdzielczości natywnej (1,440 × 1,600) strasznie...

---

I po dniu wytężonych testów, mogę JAKO UŻYTKOWNIK GTX 970 do Elite Dangerous:

- ze spokojnym sumieniem każdemu polecić WMR'a z serii niższej (ACER, LENOVO, itp z rozdzielczością 1440x1440)
- nie polecać Samsunga Odyssey (chyba że się przymierza ktoś do wymiany karty).

Do podobnych wrażeń wizualnych muszę w Elite Dangerous ustawić SUPERSAMPLING na 1.5 by w SAMSUNGU widzieć tak jak w LENOVO, co jest absolutnie niegrywalne.
Oczywiście można grać z niższymi ustawieniami, tekstu się doczyta, a kolory i "bezrajstopowość" dają frajdę, jednak jak się widziało coś lepszego to przykro.

Konkluzja jest taka, że ODYSSEY wymaga mocniejszego sprzętu.

Druga jest taka, (co potwierdziłem właśnie eksperymentalnie), że WMRy niższego rzędu (z rozdzielczością 1440x1440) są najmniej wymagającymi goglami pod względem wydajności.
 
Kiedyś w steamie 100% oznaczało supersampling 1.4x, nie wiem jak jest teraz ale banalnie jest to sprawdzić - dajesz w ustawieniach steamvr w zakładce video opcję "manual override" dla rozdzielczości i tam się wyświetla ile będzie renderował. Albo użyć polecanego przeze mnie i później przez Yatę fpsVR, tam też jest ładnie napisane ile piksli przepycha :D

Właśnie z tej zakładki i manualnego ustawienia wiemy, że Samsung Odyssey ma zwalone proporcje. Na żadnym ustawieniu nie da się uzyskać wartości zbliżonej do natywnej rozdzielczości. Zarówno zwykłe WMR, jak i Vive pokrywają się proporcjami z natywną rozdzielczością.
 
Tak steam to dziwnie ustawia, natomiast w grze proporcje obiektów są OK.

U mnie jest tak samo - 100% to poniżej natywnej rozdziałki w poziomie, natomiast i tak mam na 200%.
Ciekawe jak jest w Vive PRO - ma taką samą rozdzielczość.

Ja na GTX 970 grałem na SS 140% na odesei i w/g mnie tekst był czytelniejszy niż na Acerze.

@Robinus, udało Ci się w końcu zrobić Elitkę?
 
Last edited:
Tak steam to dziwnie ustawia, natomiast w grze proporcje obiektów są OK.

U mnie jest tak samo - 100% to poniżej natywnej rozdziałki w poziomie, natomiast i tak mam na 200%.
Ciekawe jak jest w Vive PRO - ma taką samą rozdzielczość.

Ja na GTX 970 grałem na SS 140% na odesei i w/g mnie tekst był czytelniejszy niż na Acerze.

@Robinus, udało Ci się w końcu zrobić Elitkę?

No nie właśnie - podsumowałem nieco wyżej w tym samym czasie.
Chyba, że mam coś zwalone jednak innego... Może to coś jak te FPSy u Ciebie?

Bawiłem się kilka dni najróżniejszymi gierkami, zachwycałem kolorami i brakiem SDE, wychwalałem SAMSUNGA w pracy i w domu, aż dzisiaj Elite Dangerous odpaliłem i ZONK. Że też mi się zachciało CG kończyć... :)

W sumie i tak przymierzałem się do zakupu karty graficznej - to załatwi sprawę, ale coś tu jest nie tak... Albo SteamVR, albo Elite Dangerous, albo mój komputer, albo moje gogle... trochę za dużo niewiadomych...
 
No 1080ti used OC to dobry wybór. Jak OCnę tego mojego, to się ocieram o stockowe 2080ti.
Mi jeszcze robi CPU bottleneck i na dniach 9700K wjeżdża w szafę.

Google na pewno są dobre, bo działa gdzie indziej. Ja wiem że miałem właśnie w Elicie taki rozmyty tekst, jak bawiłem się supersamplingiem, ale restart gry zamiótł temat.
 
Last edited:
Ciekawe jak jest w Vive PRO - ma taką samą rozdzielczość.

Chwilę pogrzebałem i wygląda na to, że w vive pro jest tak samo:

https://www.tomshardware.co.uk/htc-vive-pro-headset-vr,review-34283-4.html

Jest tam zrzut z którego wynika, że proporcje są renderowane tak samo jak w Samsung Odyssey, ciekawe o co w tym chodzi. Może w Vive jest jakiś konkretny powód i zrobili kopiuj wklej do Samsunga.
A może gry nie potrafią renderować takiej rozdzielczości i wybrali najbardziej zbliżoną. Ciekawostka :)
 
No 1080ti used OC to dobry wybór. Jak OCnę tego mojego, to się ocieram o stockowe 2080ti.
Mi jeszcze robi CPU bottleneck i na dniach 9700K wjeżdża w szafę.

Google na pewno są dobre, bo działa gdzie indziej. Ja wiem że miałem właśnie w Elicie taki rozmyty tekst, jak bawiłem się supersamplingiem, ale restart gry zamiótł temat.

Ale zabawa SuperSamplingiem w grze czy w STEAM namieszała wtedy?
 
W grze. W grze mieszałem z antyaliasingiem i supersamplingiem.
Odznacz też "advanced supersampling filtering" w Steam.

Moje ustawienia nvidia:
9g3Zy2E.png

qdQVl9H.png

hfj8wIS.png


Na maksa w jakość. Zwróć uwagę co jest w nawiasach, to zaciąga ustawienia z zakładki globalnej.

Oto mój plik custom.fxcfg z elity:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<Root PresetName="Custom">
<BlurEnabled>true</BlurEnabled>
<AOQuality>3</AOQuality>
<DOFEnabled>2</DOFEnabled>
<BloomQuality>3</BloomQuality>
<EnvmapQuality>1</EnvmapQuality>
<MaterialQuality>3</MaterialQuality>
<EnvironmentQuality>3</EnvironmentQuality>
<FXQuality>3</FXQuality>
<GalaxyMapQuality>2</GalaxyMapQuality>
<GUIColourQuality>0</GUIColourQuality>
<TerrainQuality>2</TerrainQuality>
<TerrainLodBlendingQuality>2</TerrainLodBlendingQuality>
<SurfaceMaterialQuality>3</SurfaceMaterialQuality>
<JetConeQuality>3</JetConeQuality>
<VolumetricsQuality>3</VolumetricsQuality>
<ShadowQuality>4</ShadowQuality>
<TextureQualityEx>2</TextureQualityEx>
<AAMode>4</AAMode>
<SurfaceSamplerQuality>3</SurfaceSamplerQuality>
<PerformanceQualitySetting>0</PerformanceQualitySetting>
<ResolutionSetting>0</ResolutionSetting>
<LODDistanceScale>1.000000</LODDistanceScale>
<HMDRenderTargetMultiplier>1.000000</HMDRenderTargetMultiplier>
<SSAAMultiplier>1.000000</SSAAMultiplier>
<GpuSchedulerMultiplier>1.000000</GpuSchedulerMultiplier>
</Root>

settings.xml
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<GraphicsOptions>
<Version>1</Version>
<PresetName>Custom</PresetName>
<StereoscopicMode>4</StereoscopicMode>
<IPDAmount>0.100000</IPDAmount>
<AMDCrashFix>false</AMDCrashFix>
<FOV>60.000000</FOV>
<HighResScreenCapAntiAlias>3</HighResScreenCapAntiAlias>
<HighResScreenCapScale>4</HighResScreenCapScale>
<GammaOffset>0.120000</GammaOffset>
<DisableGuiEffects>false</DisableGuiEffects>
<StereoFocalDistance>25.000000</StereoFocalDistance>
<StencilDump>false</StencilDump>
<ShaderWarming>true</ShaderWarming>
<VehicleMotionBlackout>false</VehicleMotionBlackout>
<VehicleMaintainHorizonCamera>true</VehicleMaintainHorizonCamera>
<DisableCameraShake>true</DisableCameraShake>
</GraphicsOptions>
Oba w folderze c:\users\[nazwatwojegousera]\appdata\local\frontier developments\elite dangerous\options\graphics\

Steam VR:
pwF9lxK.png

lpUlIHl.png

csyiCR5.png
 
Last edited:
Back
Top Bottom