Kiedyś w steamie 100% oznaczało supersampling 1.4x, nie wiem jak jest teraz ale banalnie jest to sprawdzić - dajesz w ustawieniach steamvr w zakładce video opcję "manual override" dla rozdzielczości i tam się wyświetla ile będzie renderował. Albo użyć polecanego przeze mnie i później przez Yatę fpsVR, tam też jest ładnie napisane ile piksli przepycha
Tak, sprawdziłem - wyżej trochę pisałem (wiem że wątek się pozaśmiecał):
- W LENOVO przy 100% mam rozdzielczość 1593x1593 (czyli proporcje prawidłowe)
- W SAMSUNGU przy 100% - rozdzielczość 1423x1780 - i to jest rozjechane względem rozdzielczości natywnej (1,440 × 1,600) strasznie...
---
I po dniu wytężonych testów, mogę JAKO UŻYTKOWNIK GTX 970 do Elite Dangerous:
- ze spokojnym sumieniem każdemu polecić WMR'a z serii niższej (ACER, LENOVO, itp z rozdzielczością 1440x1440)
- nie polecać Samsunga Odyssey (chyba że się przymierza ktoś do wymiany karty).
Do podobnych wrażeń wizualnych muszę w Elite Dangerous ustawić SUPERSAMPLING na 1.5 by w SAMSUNGU widzieć tak jak w LENOVO, co jest absolutnie niegrywalne.
Oczywiście można grać z niższymi ustawieniami, tekstu się doczyta, a kolory i "bezrajstopowość" dają frajdę, jednak jak się widziało coś lepszego to przykro.
Konkluzja jest taka, że ODYSSEY wymaga mocniejszego sprzętu.
Druga jest taka, (co potwierdziłem właśnie eksperymentalnie), że WMRy niższego rzędu (z rozdzielczością 1440x1440) są najmniej wymagającymi goglami pod względem wydajności.